Hvordan skal Struer Kommunes nye muleposer se ud?
02-02-2022 18:00

Hvordan skal Struer Kommunes nye muleposer se ud?
Har du lyst til at skabe et eller flere motiver til Struer Kommunes nye muleposer, som viser vores egns kendetegn? Det kan være abstrakt eller konkret, grafisk eller malerisk, skævt eller lige til – det er op til dig.
Du kan frem til d. 1. marts 2022 sende dit forslag til os.

Sådan deltager du
Motivet skal være din fortolkning af, hvad der gør vores egn til noget særligt. Du kan både lave motiver med meget stedspecifikke kendetegn for et eller flere områder, såvel som motiver, der viser noget, der går på tværs af flere lokalområder og hele Struer-området.
Uanset om det er Struer, Langhøj, Hjerm, Humlum, Resen, Venø, Bremdal, Thyholm eller et andet sted i Struer-området, der betyder noget særligt for dig, så kom med dit eller dine bud på motiver som kendetegner vores egn. Der er ingen nedre eller øvre grænse for antallet af motiver, du må sende ind.
Send dit/dine motiv(-er) og en beskrivelse af dine tanker bag (max 100 ord pr. motiv) samt dit fulde navn, alder, telefonnummer, e-mail og adresse til os på tilflytterservice@struer.dk eller i en lukket kuvert til: Østergade 11, 7600 Struer, att. Kommunikation & Erhverv. Du kan også indlevere kuverten med dit bud på Struer Bibliotek.
Fristen for at deltage er d. 1. marts 2022.

Hvem kan deltage?
Alle med tilknytning til Struer-området kan deltage i konkurrencen. Professionelle såvel som amatører - kunstnere, grafiske designere og andre kreative sjæle er alle velkomne, i alle aldre og med alle baggrunde.

Præmie
Udover den store ære og synligheden af dit motiv og dit virke, vil hvert vindermotiv indbringe 1000 kr. til designeren bag.

Hvem udvælger vinderdesignet?
En jury udvælger et eller flere finalefelter blandt de indsendte forslag. Antallet af finalefelter og dermed finalister afgør juryen på baggrund af det samlede felt.
Alle kan derefter være med til at bestemme, hvilket motiv(-er), der repræsenterer vores egn bedst. Vindermotiv(-erne) afgøres ved online afstemning på Lydens Bys Facebook-side og ved afstemning på Struer Bibliotek.
Vindermotiverne offentliggøres på Lydens Bys hjemmeside og Facebookside. Vinderne får direkte besked.

Juryen består af:
- John Fogde, chef for Lydens By
- Thomas Wolsing, formand, Kunstrådet, Struer Kommune
- Mette Kirstine, MKay Art og designer af forrige mulepose
- Diana Lund, grafiker ved Struer Kommune
- Helle Gregersen, konst. leder, Struer Museum
Sidsel Munkebo Hansen er sekretær for juryen

Konkurrencevilkår
Når du deltager i konkurrencen, accepterer du samtidig, at alle indsendte forslag vil blive fremvist via. Struer Kommunes kommunikationsplatforme og at det bliver en del af en samlet udstilling på Struer Bibliotek efter endt konkurrence. Derudover vil vindermotiverne vil blive trykt på 50-500 muleposer i 2022-2023, som Struer Kommune har rettighederne til at uddele evt. i samarbejde med foreninger og frivillige. Muleposerne vil blive uddelt så længe lager haves. Vil Struer Kommune bruge motivet til andet end dette skal der laves en ny særskilt aftale med den vindende designer bag det enkelte motiv. Når du deltager i konkurrencen, accepterer du samtidig Struer Kommunes behandling af personoplysninger.

Baggrund
I Struer Kommune giver vi lækre muleposer af kraftigt og økologisk bomuld i gave ved særlige lejligheder, som fx når nye flytter hertil eller når vi får andre gæster, som vi gerne vil give en gave. I dag har vi en mulepose for hvert lokalområde og én for Struer by. I løbet af 2022-2023 skal vi have produceret nye muleposer og nu skal nye udgaver og designs have chancen.

Har du spørgsmål i forbindelse med denne konkurrence kan du skrive til tilflytterservice@struer.dk eller ringe på telefon 96 84 87 94.