Borgerservice og Ydelseskontoret åbner for tidsbestilling
12-05-2020 08:00

 

Borgerservice og ydelseskontoret åbner for tidsbestilling

Betjeningen af borgerne i Struer Kommune bliver igen mere normaliseret, da Borgerservice og Ydelseskontoret åbner for, at det igen er muligt at booke tid til personlig betjening fra tirsdag d. 12. maj.

Det sker efter at have ydet telefonisk betjening til de mest uopsættelige behov, som akutte ansøgninger til pas, NemID og ansøgninger til ydelser gennem Udbetaling Danmark, siden d. 13. marts.

Struer Kommune opfordrer dog til, at man i videst muligt omfang benytter sig af den telefoniske betjening.

Betjening i Infocenteret og Velfærdshuset

Med Velfærdshusets åbning bliver det også muligt at modtage hjælp til ydelser i Velfærdshuset, da Borgerservice og Ydelseskontoret fremadrettet også får hjemme der.

Borgerservice i Smedegade består med fuld betjening på alle ydelser som hidtil.

I Velfærdshuset vil det være muligt at få hjælp med henvendelse vedrørende digital selvbetjening, ligesom digitale ansøgninger om helbredstillæg, flytning, sygesikring, NemID mv. også vil kunne foretages i Velfærdshuset.

Det betyder, at borgere, som alligevel har et ærinde i Velfærdshuset, undgår at skulle henvende sig flere steder, for at få en betjening af ydelser som relaterer sig til Borgerservice.

Man skal fortsat møde op i Borgerservice i Smedegade med følgende henvendelser: Pas, Kørekort (alle slags), ID-kort og brevstemmer ved valg.